یادگیری مادامالعمر و چگونه حاصل میشود؟ چگونه میتوانیم یادگیری مداوم را آموزش بدهیم؟
24 مهر 1404
سخنرانی دکتر عباس بازرگان استاد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران
8 شهریور 1404
یاددهی-یادگیری یکپارچه چیست؟ مهندسی یکپارچه کدامست؟ یکپارچگی آموزش چگونه حاصل میشود؟
20 مرداد 1404
دانشگاه کجاست؟ نسلهای مختلف دانشگاهی چه ویژگیهایی دارند؟ دانشگاههای ما در چه مرحلهای هستند؟
31 تیر 1404
دستاوردها و ناکامیهای عمده مهندسی در قرن بیستم چه بوده است؟ چالشهای عمده مهندسی در قرن 21 کدامست؟ چرا مقابله با این چالشها ضروری است؟ چالشهای عمده مهندسی کشور ما چیست؟
25 تیر 1404
دکتر حسین معماریان، دکتر حمزه گنجی و دکتر پروین پاسالار
27 اردیبهشت 1404
17 اردیبهشت 1404
5 اردیبهشت 1404
30 فروردین 1404
23 فروردین 1404
یادگیری کودکان و نوجوانان، چه تفاوتهایی با یادگیری بزرگسالان دارد؟ آندراگوژی چیست و اصول آن کدامست؟ چگونه میتوان از اصول آندراگوژی برای بهبود یادگیری بزرگسالان استفاده کرد؟
8 فروردین 1404
یادگیری خرد چیست و چگونه میتواند تمایل فراگیران به یادگیری را افزایش دهد؟
25 اسفند 1403
آموزش باکیفیت محتاج مدرسانی است که در مورد روشهای یاددهی و یادگیری، آموزش دیده باشند.
19 اسفند 1403
27 بهمن 1403
20 بهمن 1403
کارایی پاورپوینت چقدر است؟ چگونه اسلایدهای مناسب بسازیم؟ چگونه ارائه خود را ساماندهی کنیم؟ عوامل مؤثر در یک ارائۀ موفق کدامست؟ چه عواملی مانع موفقیت یک ارائه است؟
14 آبان 1403
سخنرانی: ضرورت ایجاد دفتر دادوری در مراکز آموزش عالی ایران، دکتر حسین معماریان، 1403/8/9
10 آبان 1403
سالیانه چه تعداد دانشآموخته مهندسی وارد بازار کار کشور میشود؟ کیفیت آموزشهای ارائه شده تا چه حد نیاز صنعت را برآورده میکند؟ در 5 سال آینده صنعت کشور قادر بهجذب چه تعداد دانشآموخته مهندسی است؟
7 آبان 1403
چرا دانشجویان بیانگیزه شدهاند و نقش ما در کاهش این مشکل چیست؟
23 مهر 1403
چرا سنجش کیفیت مهم است؟ کیفیت آموزش مهندسی چگونه سنجیده میشود؟
8 مهر 1403
مرور دستاوردهای یک دهه فعالیتهای آموزشی و پژوهشی کرسی یونسکو در آموزش مهندسی (1403-1393)
24 شهریور 1403
فصلنامۀ آموزش مهندسی ایران، شمارۀ 101
5 شهریور 1403
آیا برنامه درسی رسمی طراحی و اجرا شده، تنها منبع یادگیری دانشجویان در دانشگاه است؟ آیا تغییر و تحول زیادی که در دانشجویان در طول تحصیل در دانشگاه ایجاد میشود، میتواند تنها ناشی از تأثیر آموزش برنامه درسی مصوب باشد؟
31 مرداد 1403
31 مرداد 1403
30 خرداد 1403
30 فروردین 1403
فصلنامه آموزش مهندسی ایران - شمارۀ 100
25 فروردین 1403
24 فروردین 1403
برنامهریزی راهبردی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ چگونه میتوان از برنامهریزی راهبردی برای تحلیل و شناسایی راهکارهایی برای حل چالشهای آموزشی، استفاده کرد؟
24 فروردین 1403
عمدهترین چالشهای آموزش مهندسی کدامست؟ چه راهحلهایی برای مقابله با آنها متصور
است؟
25 اسفند 1402
12 اسفند 1402
27 بهمن 1402
کارگاه آموزشی "ارتقای کیفیت آموزش مهندسی از طریق ارزیابی درونی و برونی"، دکتر عباس بازرگان، دکتر حسین معماریان؛ ۱۶ آبان ۱۴۰۲
10 دی 1402
نشست تخصصی «ترویج ارزیابی کیفیت در دانشگاههای صنعتی و دانشکدههای مهندسی»؛
۱۶ آبان ۱۴۰۲
9 دی 1402
27 آذر 1402
16 آذر 1402
کارگاههای آموزشی مجازی دوره «توسعه مهارتهای یاددهی و یادگیری اعضای هیأتعلمی
مهندسی و علوم»
12 آذر 1402
ویژهنامه شمارۀ دو هشتمین کنفرانس بینالمللی آموزش مهندسی ایران منتشر شد.
25 آبان 1402
ویژهنامه شماره یک هشتمین کنفرانس بینالمللی آموزش مهندسی ایران منتشر شد.
21 آبان 1402
15 آبان 1402
9 آبان 1402
9 آبان 1402
9 آبان 1402
گزارش وضعیت آموزش فنی و مهندسی در ایران. در بیش از هشت دهه، که از آغاز آموزش عالی دانشگاهی در ایران میگذرد.
29 مهر 1402
آیا انگیزه دانشجویان به شرکت در فعالیتهای آموزشی کمتر شده است؟ برای برطرف کردن این چالشها چه باید کرد؟
16 مهر 1402
28 مرداد 1402
22 مرداد 1402
برای تأسیس و راهاندازی دفتر دادوری در یک دانشگاه یا دانشکده چه باید کرد؟ منابع مورد نیاز برای اجرای این فرایند کدامند؟
3 مرداد 1402
6 تیر 1402
مهارتها، اندرزها و ارزشیابی برای استادان دانشکدهها و دانشگاهها
6 تیر 1402
12 خرداد 1402
اهداف، دامنه فعالیتها و دستاوردهای کرسی یونسکو در آموزش مهندسی، در طول یک دهه فعالیت آن، چه بوده است؟
3 خرداد 1402
چه مدلها و اصولی برای طراحی آموزش یک درس یا یک فعالیت آموزشی، پیشنهاد شده
است؟
22 اردیبهشت 1402
7 اردیبهشت 1402
سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) چه اهدافی را برای گسترش آموزش درنظر گرفته است؟
30 فروردین 1402
30 فروردین 1402
چه نوع سؤال، و به چه صورتی، میتواند انگیزه دانشجویان را به یادگیری افزایش دهد و شرایط یادگیری فعال را در کلاس ایجاد نماید؟
29 فروردین 1402
چرا یادگیری برخی از مطالب و فعالیتها سختتر است؟ طبقهبندی سطوح یادگیری بلوم چیست و به چه کار میآید؟
27 فروردین 1402
کارگاه آموزشی: دستیاران آموزشی چه نقشی میتوانند در ارتقای کیفیت آموزش مهندسی داشته باشند ؟
24 فروردین 1402
برنامه توسعه مهارتهای یاددهی و یادگیری اعضای هیات علمی، به صورت مجموعهای از کارگاههای آموزشی تدوین شده است.
17 فروردین 1402
دستاوردهای برنامه آموزش مهندسی کدامند؟ چه دستاوردهایی برای یک برنامه آموزش کارشناسی مهندسی، درنظر گرفته شده است؟
11 فروردین 1402
چرا هدفهای یادگیری ضروری هستند؟ هدفهای یادگیری یک درس چگونه
تهیه میشود؟
10 فروردین 1402
دانشگاه کجاست؟ آموزشگر کیست؟ آموزش برای چه؟ مدل منطقی آموزش کدامست؟
کیفیت چرا؟
10 فروردین 1402
معروف است که: «این تخصص و مدرک تحصیلی است که باعث دعوت افراد به یک مصاحبه استخدامی میشود. ولی آنچه که باعث گزینش نهایی یک نفر، از میان متقاضیان متعدد استخدام میشود، مجموعۀ شایستگیها و مهارتهای فردی وی است.»
25 اسفند 1401
28 بهمن 1401
طبق مصوبه جدید یونسکو، از ماه مارس ۲۰۲۲ کرسیها و دانشگاههای همزاد از لوگوی واحدی استفاده خواهند کرد. ...
25 بهمن 1401
وبینار: "چگونه کیفیت برنامه‌های آموزش مهندسی ایران را ارتقا دهیم؟"؛ دکتر حسین معماریان، 26 بهمن ماه 1401
24 بهمن 1401
سال ۱۴۰۱، با همۀ فراز و نشیبهایش، چه زود و چه سخت گذشت. آموزش، در همۀ سطوح آن، از جمله آسیبدیدگان این سال بود.
5 بهمن 1401
وبینار: انجمن آموزش مهندسی ایران وبینار " قلدری آکادمیک" را برگزار می کند؛ 9 بهمن ماه 1401
3 بهمن 1401
شباهتها و تفاوتهای پژوهش در آموزش مهندسی و علوم انسانی کدام است؟
30 دی 1401
18 دی 1401
برنامههای آموزشی مهندسی کشور، توسط چه مرکزی و چگونه اعتبارسنجی و ارزشیابی میشوند؟
15 دی 1401
نسخۀ الکترونیکی رایگان کتاب «گزارش وضعیت آموزش فنی و مهندسی در ایران- سال تحصیلی ۱۳۹۵-۱۳۹۶» منتشر شد.
9 دی 1401
5 دی 1401
چگونه مطمئن شویم که فعالیتهایی که برای طراحی درس، انتخاب منابع درسی و تدریس آن در کلاس، انجام میدهیم هدفهای یادگیری درس را محقق خواهد کرد؟
5 دی 1401
یادگیری خودتنظیم چیست؟ چرخۀ یادگیری خودتنظیم از چه بخشهایی تشکیل شده است؟ دانشجویان و اساتید چه نقشی در توسعۀ مهارتهای خودتنظیمی دارند؟ ادامه...
4 دی 1401
22 آذر 1401
21 آذر 1401
چگونه میتوانیم سبک یادگیری خود را تعیین کنیم؟ دانستن سبک یادگیری چه کمکی به یادگیری مینماید؟
ادامه ...
30 آبان 1401
29 آبان 1401
کتاب هوش مصنوعی و نظام آموزشی (رهنمودی برای سیاستگذاران) توسط دکتر کاوه بازرگان، عضو هیأتعلمی دانشگاه علامه طباطبایی ترجمه شده است.
29 مهر 1401
مدل منطقی آموزش چیست؟ چگونه میتوان با استفاده از مدل منطقی، میزان اثر بخشی یک برنامه آموزشی را سنجید؟ ...
5 شهریور 1401
طراحی فراگیر یادگیری به چه معناست؟ اصول طراحی فراگیر یادگیری چیست؟ چه رابطهای بین اصول طراحی یادگیری فراگیر و فعالیتهای مغز وجود دارد؟ ...
1 شهریور 1401
16 مرداد 1401
29 تیر 1401
دانشگاهها برای انطباق با شرایط جدید آموزش عالی و برای فراگیرتر، پایدارتر، نوآورانهتر و از نظر اجتماعی مسئولیتپذیرتر شدن، چه باید بکنند؟...
7 تیر 1401
23 خرداد 1401
21 خرداد 1401
19 خرداد 1401
5 اردیبهشت 1401
27 فروردین 1401
چرا بسیاری از کارهای تیمی دانشجویی ناموفق است؟ «پنچره جوهری» چه اطلاعاتی در اختیار قرار میدهد؟ پنجره جوهری مدلی است که نشان میدهد شناخت دیگران از ما، زمانی بیشتر میشود که اطلاعاتی در مورد خود را با آنها در میان بگذاریم.
27 فروردین 1401
28 اسفند 1400
30 بهمن 1400
هویت چیست؟ رشد و توسعه هویت در دانشجویان چگونه انجام میشود؟ توسعه هویت چه نقشی در یادگیری دارد؟ ...
23 بهمن 1400
22 بهمن 1400
23 دی 1400
18 دی 1400
کتاب راهنمای تدوین دوره های آموزشی برونداد محور در حوزه مهندسی؛ با تمرکز بر دوره کارشناسی فناوری اطلاعات، منتشر شد...
11 دی 1400
چه تحولات عمدهای در آموزش مهندسی صورت گرفته است؟ این تحولات چه نقشی در ارتقای آموزش مهندسی داشتهاند؟
5 دی 1400
در چند دهه اخیر کتاب های متعددی برای معرفی تحولات و نوآوری ها در آموزش مهندسی منتشر شده است که یکی از موفق ترین آنها کتاب «بازاندیشی آموزش مهندسی» است.
5 دی 1400
کارشناسی ارشد آموزش مهندسی چیست و چه محتوایی دارد؟ تحصیلات تکمیلی در این رشته چه جایگاهی در دنیا دارد؟
28 آبان 1400
از نظر تعداد دانشآموختگان مهندسی، در دنیا پنجم هستیم؛ اما، کمبود تواناییهای مهارتی یکی از کاستیهای بارز آموزش مهندسی است.
21 آبان 1400
با شروع سال تحصیلی جدید، ما میزبان سومین گروه از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد آموزش مهندسی هستیم.
9 آبان 1400
طرز فکر چیست و چه نقشی در یادگیری دارد؟ طرز فکر ثابت و رشد چه تفاوتی با هم دارند؟ آیا میتوان طرز فکر را اصلاح کرد؟
3 مهر 1400
ورود به حساب کاربری