چالش های پساکرونای آموزش مهندسی
آیا انگیزه دانشجویان به شرکت در فعالیتهای آموزشی کمتر شده است؟ برای برطرف کردن این چالشها چه باید کرد؟
چکیده
چرا دانشجویان بیانگیزه شدهاند و نقش ما در کاهش این مشکل چیست؟ برای پاسخ به این سؤال، ابتدا نتایج دو نظرسنجی صورت گرفته توسط کرسی یونسکو در آموزش مهندسی، بررسی میشود. اولین نظرسنجی در سال 1397 و درست قبل از آغاز پاندمی کرونا صورت گرفته و نظرسنجی دوم بعد از شروع کرونا، و یک نیمسال آموزش غیرحضوری، انجام شده است. هدف این نظرسنجیها، از جمله بررسی عوامل درونی و بیرونی تأثیرگذار در بیانگیزگی دانشجویان بوده است. با مرتفع شدن پاندمی کرونا و باز شدن مجدد کلاسها به روی دانشجویان، بیانگیزگی به صورتهای مختلف، از جمله تمایل کمتر به شرکت در کلاسهای حضوری، خودنمایی کرده است. در شرایط جدید، استادان چه نقشی میتوانند در بازگشت امید و انگیزه، به دانشجویان داشته باشند؟
کلیدواژهها
#کرونا #کووید 19 #انگیزه بیرونی #انگیزه درونی #آموزش مهندسی #آموزش حضوری #آموزش غیر حضوری #یاددهی و یادگیری #کرسی یونسکو در آموزش مهندسی #حسین معماریان