درسنامه ها
درسنامهها
یاددهی و یادگیری در مهندسی و علوم
دکتر حسین معماریان
استاد دانشکدگان فنی دانشگاه تهران
..
1. درآمد
2-1. آموزش عالی و یادگیری
..
2. هدفها و دستاوردهای یادگیری
1-2. سطوح یادگیری ذهنی
3-2. دستاوردهای کارشناسی مهندسی
..
3. ساماندهی آموزش
1-3. طراحی آموزشی
2-3. طراحی درس
3-3. ساماندهی راهنمای درس
4-3. طراحی فراگیر برای یادگیری 1
5-3. طراحی فراگیر برای یادگیری 2
3-5. برنامۀ درسی پنهان
...
4. سازوکار یادگیری
1-4. نظریههای یادگیری
2-4. سبکهای یادگیری
..
5. روشهای یادگیری
1-5. یادگیری دانشجومحور
2-5. روشهای یادگیری فعال 1
3-5. روشهای یادگیری فعال 2
....
6. تدریس موفق
2-6. اصول آموزش هوشمندانه
4-6. توسعۀ مهارتهای آیندهساز
5-6. ارائه نوآورانه درس
6-6. تجربیات تدریس
..
7. سنجش یادگیری
1-7. کارایی انواع آزمون
2-7. طراحی آزمون کارآمد
3-7. برگزاری شایسته آزمون
4-7. ارزیابی با روبریک
درسنامهها
گذر از کمیت به کیفیت در آموزش مهندسی و علوم
دکتر حسین معماریان
..
8. ارزشیابی برنامه آموزشی
1-8. توسعه کیفی آموزش مهندسی
2-8. ارزیابی درونی (1) گردآوری دادهها
3-8. ارزیابی درونی (2) نقشه برنامه آموزشی
4-8. ارزیابی درونی (3) تحلیل دادهها
5-8. ارزیابی برونی برنامههای آموزشی
6-8. مؤسسه ارزشیابی آموزش مهندسی
.
9. آموزش مهندسی در ایران
1-9. رصد آموزش مهندسی ایران
2-9. کاستیهای آموزش مهندسی ایران
3-9. مدیریت کیفیت آموزش
4-9. چالشهای پساکرونای آموزش مهندسی
10. توسعه حرفهای آموزشگران
1-10. ارزیابی عملکرد اساتید
2-10. توسعه مهارتهای حرفهای اساتید
3-10. ارتقای مهارتهای دستیاران آموزشی
4-10. آموزش اخلاق مهندسی
5-10. راهنمای تأسیس دفتر دادوری
6-10. کرسی یونسکو در آموزش مهندسی
11. بزودی
1-11. آموزش تفکر خلاق
2-11. آموزش مهندسی ارزش
3-11. آموزش طراحی مهندسی