درسنامه ها

 

 

درسنامه‌ها

یاددهی و یادگیری در مهندسی و علوم

دکتر حسین معماریان

استاد دانشکدگان فنی دانشگاه تهران

 

..

1. درآمد

1-1. راهنمای درسنامه‌ها

2-1.  آموزش عالی و یادگیری

..

2. هدف‌ها و دستاوردهای یادگیری

1-2. سطوح یادگیری ذهنی

2-2. تدارک هدف‌های یادگیری 

3-2. دستاوردهای برنامه آموزشی

3-2. دستاوردهای کارشناسی مهندسی

..

3. ساماندهی آموزش

1-3. طراحی آموزشی

2-3. طراحی درس

3-3. ساماندهی راهنمای درس

4-3. طراحی فراگیر برای یادگیری 1

5-3. طراحی فراگیر برای یادگیری 2

3-5. برنامۀ درسی پنهان

...

4. سازوکار یادگیری

1-4. نظریه‌های یادگیری

2-4. سبک‌های یادگیری

..

5. روش‌های یادگیری

1-5. یادگیری دانشجومحور

2-5. روش‌های یادگیری فعال 1

3-5. روش‌های یادگیری فعال 2

....

6. تدریس موفق

1-6. اصول تدریس خوب کارشناسی

2-6. اصول آموزش هوشمندانه

3-6. ویژگی بارز یک استاد موفق

4-6. توسعۀ مهارت‌های آینده‌ساز

5-6. ارائه نوآورانه درس

6-6. تجربیات تدریس

..

7. سنجش یادگیری

1-7. کارایی انواع آزمون

2-7. طراحی آزمون کارآمد

3-7. برگزاری شایسته آزمون

4-7. ارزیابی با روبریک

 

درسنامه‌ها

گذر از کمیت به کیفیت در آموزش مهندسی و علوم

دکتر حسین معماریان

..

8. ارزشیابی برنامه آموزشی

1-8. توسعه کیفی آموزش مهندسی

2-8. ارزیابی درونی (1) گردآوری داده‌ها

3-8. ارزیابی درونی (2) نقشه برنامه آموزشی

4-8. ارزیابی درونی (3) تحلیل داده‌ها

5-8. ارزیابی برونی برنامه‌های آموزشی

6-8. مؤسسه ارزشیابی آموزش مهندسی

.

9. آموزش مهندسی در ایران

1-9. رصد آموزش مهندسی ایران

2-9. کاستی‌های آموزش مهندسی ایران

3-9. مدیریت کیفیت آموزش

4-9. چالش‌های پسا‌کرونای آموزش مهندسی

 

10. توسعه حرفه‌ای آموزشگران

1-10. ارزیابی عملکرد اساتید

2-10. توسعه مهارت‌های حرفه‌ای اساتید

3-10. ارتقای مهارت‌های دستیاران آموزشی

4-10. آموزش اخلاق مهندسی

5-10. راهنمای تأسیس دفتر دادوری

6-10. کرسی یونسکو در آموزش مهندسی

 

11. بزودی

1-11. آموزش تفکر خلاق

2-11. آموزش مهندسی ارزش

3-11. آموزش طراحی مهندسی

 


1002 بازدید
<span style="font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-size:x-large;color:#ffffff;"><strong>درسنامه ها</strong></span><span style="font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-size:x-large;color:#0066cc;"></span>