سنجش یادگیری 4 (ارزیابی با روبریک)

آنچه در دانشگاه عرضه می‌شود از جنس دانش و مهارت است و در مواردی نیز به تغییر نگرش و رفتار دانشجویان منتهی می‌شود. میزان دانش کسب شده توسط دانشجویان، به‌روش‌های سنتی قابل ارزیابی است. این در حالی است که عملکردهای مهارتی، با روش‌های مرسوم، به‌سهولت قابل اندازه‌گیری و ارزیابی نیست. روش جایگزینی که تا حد زیادی این مشکل را برطرف می‌کند، تعیین ملاک‌ها یا شاخص‌هایی برای ارزیابی عملکرد است. این ملاک‌ها  راهنمای کار دانشجویان و اساتید بوده و  اغلب قبل از آغاز درس به‌دانشجویان عرضه می‌شود، تا از پیش از نحوۀ سنجش فعالیت‌هایشان، آگاه شوند.

کلیدواژه‌ها: یاددهی_یادگیری، آموزش_مهندسی، سنجش_یادگیری، دستاوردهای_مهارتی، روبریک، کرسی_یونسکو، حسین_معماریان.


16 بازدید
<span style="color:#0066cc;">سنجش یادگیری 4 (ارزیابی با روبریک)</span>