طراحی درس
چگونه یک درس را طراحی کنیم که بیشترین یادگیری حاصل شود؟ همترازی چیست و چه نقشی در طراحی موفق یک درس دارد؟ نقشه درس چیست، چگونه تهیه و تحلیل میشود؟ اینها سؤالهایی است که در این جلسه به دنبال پاسخکویی به آنها هستیم. تدریس یک درس از چهار مؤلفه اساسی هدفهای یادگیری، راهبردهای تدریس، فعالیتهای یادگیری، سنجش یادگیری تشکیل شده است. آموزش درس زمانی همتراز است که این چهار مؤلفه همتراز باشند. تحلیل نقشه درس اطلاعات بارزشی، ازجمله اطمینات از همترازی درس طراحی شده را بهدست میدهد.
کلیدواژهها: طراحی_درس، هدفهای_یادگیری، راهبردهای_تدریس، فعالیت_یادگیری_معنیدار، سنجش_یادگیری، آموزش_مهندسی، یاددهی_یادگیری، کرسی_یونسکو در، حسین_معماریان
کلیدواژهها: طراحی_درس، هدفهای_یادگیری، راهبردهای_تدریس، فعالیت_یادگیری_معنیدار، سنجش_یادگیری، آموزش_مهندسی، یاددهی_یادگیری، کرسی_یونسکو در، حسین_معماریان
16 بازدید