چالشهای پساکرونای آموزش مهندسی
چرا دانشجویان بیانگیزه شدهاند و نقش ما در کاهش این مشکل چیست؟ برای پاسخ به این سؤال، ابتدا نتایج دو نظرسنجی صورت گرفته توسط کرسی یونسکو در آموزش مهندسی، بررسی میشود. اولین نظرسنجی در سال 1397 و درست قبل از آغاز پاندمی کرونا صورت گرفته و نظرسنجی دوم بعد از شروع کرونا، و یک نیمسال آموزش غیرحضوری، انجام شده است. هدف این نظرسنجیها، از جمله بررسی عوامل درونی و بیرونی تأثیرگذار در بیانگیزگی دانشجویان بوده است. با مرتفع شدن پاندمی کرونا و باز شدن مجدد کلاسها به روی دانشجویان، بیانگیزگی به صورتهای مختلف، از جمله تمایل کمتر به شرکت در کلاسهای حضوری، خودنمایی کرده است. در شرایط جدید، استادان چه نقشی میتوانند در بازگشت امید و انگیزه، به دانشجویان داشته باشند؟
کلیدواژهها: کرونا، کووید 19، آموزش_مهندسی، آموزش_حضوری، آموزش_غیر_حضوری، آموزش_مهندسی، یاددهی_ یادگیری، کرسی_ یونسکو، حسین_معماریان.
کلیدواژهها: کرونا، کووید 19، آموزش_مهندسی، آموزش_حضوری، آموزش_غیر_حضوری، آموزش_مهندسی، یاددهی_ یادگیری، کرسی_ یونسکو، حسین_معماریان.
26 بازدید