ساماندهی راهنمای درس
هدف از ارائه یک درس چیست؟ دانشجویان پس از پایان درس چه باید بدانند یا انجام دهند؟ چه میزان گفتن، شنیدن، خواندن، نوشتن، نگاه کردن و انجام دادن برای دستیابی به این هدفها لازم است؟ چه مقدار و چه نوع مطالب درسی باید در نظر گرفت؟ ترتیب مطالب باید به چه صورتی باشد، که بیشترین یادگیری از آن حاصل شود؟ برای رسیدن به نتیجه مطلوب، چه سطح انتظاراتی باید از دانشجویان داشته باشیم؟ این سؤالات از جمله نکاتی است که دانشجویان باید از ابتدای یک درس بدانند تا بتوانند عملکرد بهتری در درس داشته باشند. امروزه، آموزشگران پاسخ به این سؤالات و برخی مطالب مرتبط دیگر را در ابتدای نیمسال، در اختیار دانشجویان قرار میدهند. «راهنمای درس» حاوی مواردی چون پیش نیازها، هدفها، سرفصلها، فعالیتها، منابع، تکالیف، آزمونها و امتحانات درس است.
کلیدواژهها: راهنمای_درس، آموزش_مهندسی، یاددهی_یاد گیری، کرسی_یونسکو، حسین_معماریان.