پژوهش در یاددهی-یادگیری
... | ||
..... | ||
1401 | ||
پرسش و پاسخ و یادگیری چه نوع سال، و به چه صورتی، میتواند انگیزه دانشجویان را به یادگیری افزایش دهد و شرایط یادگیری فعال را در کلاس ایجاد نماید؟ ادامه... |
||
... | ||
مهارتهای نرم و اشتغال معروف است که: «این تخصص و مدرک تحصیلی است که باعث دعوت افراد به یک مصاحبه استخدامی میشود. ولی آنچه که باعث گزینش نهایی یک نفر، از میان متقاضیان متعدد استخدام میشود، مجموعۀ شایستگیها و مهارتهای فردی وی است.» ادامه... |
||
یادگیری خودتنظیم یادگیری خودتنظیم چیست؟ چرخۀ یادگیری خودتنظیم از چه بخشهایی تشکیل شده است؟ دانشجویان و اساتید چه نقشی در توسعۀ مهارتهای خودتنظیمی دارند؟ ادامه... |
||
... | ||
تعیین سبک یادگیری چگونه میتوانیم سبک یادگیری خود را تعیین کنیم؟ دانستن سبک یادگیری چه کمکی به یادگیری مینماید؟ ...ادامه |
||
... | ||
طراحی فراگیر برای یادگیری (UDL) طراحی فراگیر یادگیری به چه معناست؟ اصول طراحی فراگیر یادگیری کدامند؟ ...ادامه |
||
... | ||
تدارک کار تیمی چرا بسیاری از کارهای تیمی دانشجویی ناموفق است؟ «پنچره جوهری» چه اطلاعاتی در اختیار قرار میدهد؟ ...ادامه |
||
... | ||
1400 | ||
... | ||
توسعه هویت دانشجویان و یادگیری هویت چیست؟ رشد و توسعه هویت در دانشجویان چگونه انجام میشود؟ توسعه هویت چه نقشی در یادگیری دارد؟ ...ادامه |
||
... | ||
طرز فکر و یادگیری طرز فکر چیست و چه نقشی در یادگیری دارد؟ طرز فکر ثابت و رشد چه تفاوتی با هم دارند؟ آیا میتوان طرز فکر را اصلاح کرد؟ ...ادامه |
||
... | ||
شناخت، فراشناخت و یادگیری |
||
... | ||
1399 | ||
... | ||
200 ابزار برتر یادگیری در وب نرمافزارها و دیگر ابزارهای یادگیری در وب که میتوانند به یادگیری کمک نمایند، کدامند و چه تواناییهایی دارند؟ ...ادامه |
||
|
. |
چرا، چطور و چگونه؟ تفاوت سؤالهایی که با «چرا» شروع میشوند، با سؤالهایی که با «چگونه یا چطور» شروع میشوند، در چیست؟ ...ادامه |
... | ||
1398 | ||
... | ||
|
دیروز، امروز و فردای باسوادی مفهوم سواد در سدۀ گذشته، تغییرات بسیاری کرده است. بهعنوان مثال، در طی این مدت یونسکو، چهار تعریف مختلف ...ادامه |
|
یادگیری معکوس در دنیایی که دانشجویان، از طریق تلفن همراه، بههرگونه اطلاعات مورد نیاز دسترسی دارند، آیا میتوان آنها را بهروشهای تدریس سنتی، در کلاس راضی نگاه داشت؟ ...ادامه
|
||
... | ||
1396 | ||
... | ||
چالشهای آموزش برخط مهندسی بررسیها و اقدامات مربوط به استفاده از فناوری در آموزش و یادگیری تاریخچه طولانی دارد. در گذشتۀ نه چندان دور آموزش از ...ادامه |
||
هوشهای چندگانه و یادگیری هوش چیست و ضریبهوشی (IQ) کدامست؟ آیا هوش ذاتی است و نمیتوان آن را افزایش داد؟ هوش چه نقشی در یادگیری و انتخابهای تحصیلی ...ادامه |
||
ارتقای انگیزۀ دانشجویان مهندسی انگیزه نیرویی است که فرد را به عمل و حرکت وا میدارد، به وی انرژی میدهد و فعالیت او را در جهت رسیدن بههدف شکل میدهد ...ادامه |
||
... | ||
1394 | ||
... | ||
تهیۀ هدفها و دستاوردهای آموزش مهندسی یکی از پیشنیازهای آموزش موفق، تعیین هدفهای یادگیری مناسب برای درسها و برنامۀ آموزشی است. استادان با آگاهی از هدفهای برنامه، محتوای درسها و ...ادامه |
||
... |
||
1392 | ||
..... | ||
یادگیری فعال اتکای تنها به سخنرانی سنتی، یا اختصاص کل یک جلسۀ درس به ارائه یکنواخت مطالب با پاورپوینت، اغلب کسالتآور بوده و معمولا ...ادامه |
||
. سبکهای یاددهی- یادگیری اساتید دارای سبکهای تدریس مختلفی بوده و دانشجویان نیز دارای سبکهای یادگیری متفاوتی میباشند. بهترین و ماندگارترین یادگیری ...ادامه |
||
آموزش کار تیمی با پیچیدهتر شدن فرایندها و سیستمهای صنعتی، امروزه این گروهها هستند که بهجای افراد، واحد کار در مؤسسات صنعتی بزرگ شدهاند. انتخاب گروه ...ادامه |
||
آموزش مهارتهای ارتباطی ارتباط تنها انتقال ایدهها و اطلاعات از یک نقطه به نقطۀ دیگر نیست. بلکه ارسال اطلاعات و مفاهیم بهگونهای است که مخاطب بتواند آن را ...ادامه |
||
آموزش نگارش پیراسته اگر سامان دادن یک پیغام را به ساختن یک دیوار تشبیه کنیم، شکل نهایی پیغام تنها بهکلمات (یعنی آجرهای دیوار) بستگی ندارد، بلکه ...ادامه |
||
تدریس با پاورپوینت سخنرانی روشی سنتی برای آموزش، و عبارت از ایستادن در برابر دانشجویان و عرضۀ اطلاعاتی جهت یادگیری آنهاست. در دانشگاه، هدف سخنرانی ...ادامه |