درسنامه ها
درسنامهها
یاددهی و یادگیری در مهندسی و علوم
دکتر حسین معماریان
استاد دانشکدگان فنی دانشگاه تهران
..
1. درآمد
2-1. آموزش عالی و یادگیری
..
2. هدفهای یادگیری
1-2. سطوح یادگیری ذهنی
2-2. هدفهای یادگیری درس
3-2. دستاوردهای یادگیری برنامه/ یا
3-2. دستاوردهای برنامه کارشناسی مهندسی
..
3. ساماندهی آموزش
1-3. طراحی آموزشی
2-3. طراحی درس
3-3. ساماندهی راهنمای درس
4-3. طراحی فراگیر برای یادگیری 1
5-3. طراحی فراگیر برای یادگیری 2
...
4. سازوکار یادگیری
1-4. نظریههای یادگیری
2-4. سبکهای یادگیری
..
5. روشهای یادگیری
1-5. یادگیری دانشجومحور
2-5. روشهای یادگیری فعال 1
3-5. روشهای یادگیری فعال 2
....
6. تدریس موفق
1-6. اصول تدریس خوب دورۀ کارشناسی
2-6. اصول آموزش هوشمندانه
3-6. ویژگی بارز استاد موفق
4-6. توسعۀ مهارتهای آیندهساز
5-6. تجربیات تدریس
..
7. سنجش یادگیری
1-7. کارایی انواع آزمون
2-7. طراحی آزمون کارآمد
3-7. برگزاری شایسته آزمون
4-7. ارزیابی با روبریک
..
8. ارزشیابی برنامه آموزشی
1-8. سازوکار ارزشیابی
2-8. نقشۀ برنامه درسی
3-8. مدیریت کیفیت آموزش
..
9. جایگاه ما
1-9. آموزش مهندسی در ایران
2-9. کاستیهای برنامههای آموزشی
..
10. دیگر عوامل مؤثر در یادگیری
1-10. اخلاق مهندسی
2-10. ساماندهی کلاسهای حل تمرین
...