آموزش مهندسی
1402 | ||
آموزش فنی و مهندسی در ایران، چالشها و راهکارها
عمدهترین چالشهای آموزش مهندسی کدامست؟ چه راهجلهایی برای مقابله با آنها متصور است؟ ادامه... |
||
یک دهه با کرسی یونسکو در آموزش مهندسی اهداف، دامنه فعالیتها و دستاوردهای کرسی یونسکو در آموزش مهندسی، در طول یک دهه فعالیت آن، چه بوده است؟ ادامه... |
||
1401 | ||
آرمانهای یونسکو برای آموزش سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) چه اهدافی را برای گسترش آموزش درنظر گرفته است؟ ادامه... |
||
1400 | ||
... | ||
دیروز، امروز و فردای آموزش مهندسی در چند دهه اخیر، چه تحولات عمدهای در آموزش مهندسی صورت گرفته است؟ این تحولات چه نقشی در ارتقای آموزش مهندسی داشتهاند؟ ...ادامه |
||
... | ||
. |
اصول یادگیری مؤثر هفت اصلی که میتوانند یادگیری را افزایش دهند کدامند؟ توجه به چه نکاتی یادگیری را بهتر میکند؟ ...ادامه
|
|
1399 | ||
... | ||
آرمانهای یونسکو برای آموزش یونسکو چه راهکارهایی را برای تضمین آموزش با کیفیت، برابر و فراگیر، و ترویج فرصتهای یادگیری مادامالعمـر بـرای همـه، درنظر گرفته است؟ ...ادامه |
||
سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی اسلامی (آیسسکو) آیسسکو چیست و چه هدفهایی را دنبال می کند؟ کمیسیون ملی آیسسکو در ایران چه نقشی را به عهده دارد؟ ...ادامه |
||
چرا، چطور و چگونه؟ |
||
یونسکو، کووید 19 و آموزش برخط راه حلهای یونسکو برای آموزش در بحران کرونا چیست؟ یونسکو چه منابعی را در این زمینه تهیه یا معرفی کرده است؟ ...ادامه
|
||
PHD چیست؟ پیاچدی چگونه تعریف میشود؟ با چه میزان دانش و کوشش میتوان این مدرک را کسب کرد؟ ...ادامه |
||
آموزش مهندسی در شرایط بحران تا چه حد در ارائه آموزش برخط موفق بودهایم؟ شرایط عرضۀ موفقیتآمیز یک درس بهصورت برخط چیست؟ ...ادامه |
||
1398 | ||
... | ||
ایستگاه نوآوری در سالهای اخیر نوآوری به کلیدواژه پیشرفت و توسعه کشورها، سازمانها و مؤسسات تبدیل شده است ...ادامه |
||
ده اقدام برجسته دهه گذشته برای ارتقای آموزش مهندسی ایران (1389-1388)
در طول یک دهه، که از تأسیس انجمن آموزش مهندسی ایران میگذرد، چه کوششهایی برای ارتقای ...ادامه |
||
دیروز، امروز و فردای با سوادی مفهوم سواد در سدۀ گذشته، تغییرات بسیاری کرده است. بهعنوان مثال، در طی این مدت یونسکو، چهار تعریف مختلف ...ادامه |
||
1397 | ||
... | ||
ارتباط صنعت و دانشگاه همچنان که کالای تولید شده در یک کارخانه باید رضایت مصرف کنندگان را بهدست آورد، تا بقا و رشد کارخانه تضمین شود؛ محصولات دانشگاه، یعنی دانشآموختگان، نیز باید بتوانند ...ادامه |
||
بررسی علل بیانگیزگی دانشجویان مهندسی در چند سال اخیر، گزارشهای متعددی از بیانگیزگی دانشجویان از سوی اساتید ارائه شده است. بهمنظور بررسی این مسئله، ...ادامه |
||
1396 | ||
... | ||
عُسرت آموزش، در آموزش مهندسی رشد جمعیت و افزایش اقبال بهآموزش عالی در کشور باعث شد که برای چند دهه، برای هر فرصت تحصیل، چند متقاضی وجود داشته باشد. در چنین شرایطی بود که ...ادامه |
||
چالشهای آموزش برخط مهندسی بررسیها و اقدامات مربوط به استفاده از فناوری در آموزش و یادگیری تاریخچه طولانی دارد. در گذشتۀ نه چندان دور آموزش از ...ادامه |
||
دوره آموزشی توسعه مهارتهای یاددهی-یادگیری اعضای هیأت علمی کیفیت شرط بقای مراکز آموزشی مدرن و دریچهای بهسوی جهانی شدن آموزش عالی است. یکی از در دسترسترین روشها برای ...ادامه |
||
کسب «توانایی جانبی» در دورۀ کارشناسی مهندسی این روزها، هر چند مدت یکبار، با چاپ یک مقاله، یا ارائه یک سخنرانی، این مطلب بار دیگر مطرح میشود که دانشآموختگان ...ادامه |
||
هوشهای چندگانه و یادگیری هوش چیست و ضریبهوشی 1(IQ) کدامست؟ آیا هوش ذاتی است و نمیتوان آنرا افزایش داد؟ هوش چه نقشی در یادگیری و انتخابهای تحصیلی و شغلی دارد؟ ...ادامه |
||
ساماندهی راهنمای درس قسمت عمدۀ فعالیتهای آموزشی اساتید مهندسی را میتوان بهسه بخش فعالیتهای قبل از تدریس، عملیات تدریس و یادگیری، و فعالیتهای مربوط ...ادامه |
||
ارتقای انگیزۀ دانشجویان مهندسی انگیزه نیرویی است که فرد را به عمل و حرکت وا میدارد، به وی انرژی میدهد و فعالیت او را در جهت رسیدن به هدف شکل میدهد. هر فرد، ...ادامه |
||
هفت اصل تدریس خوب در آموزش کارشناسی آموزش کارشناسی را چگونه میتوان بهبود بخشید؟ آموزش خوب باید دارای چه ویژگیهایی باشد؟ در سال 1987 میلادی، دو پژوهشگر به نامهای ...ادامه |
||
1395 | ||
... | ||
کاستیهای برنامههای آموزش مهندسی ایران آموزش مهندسی در سطح جهان، بهیک تعریف کم و بیش واحد از تواناییهای موردنیاز دانشآموختگان مهندسی، نزدیک شده است. ما نیز اگر بخواهیم ...ادامه |
||
آموزش طراحی مهندسی طراحی، اوج فعالیتهای مهندسی است. مهندسان، با بهکارگیری قوه تخیل و مهارتهای حرفهای خود، نقش مؤثری در طراحی و ...ادامه |
||
آموزش نشر یافتههای پژوهش با رشد روزافزون تحقیقات در زمینههای گوناگون دانش بشری، بر اهمیت روشهای ثبت نتایج و ارائۀ دستاوردهای تحقیقات نیز افزوده شده است....ادامه |
||
توسعۀ تواناییهای آینده ساز در دانشجویان مهندسی بازار کار بهشدت رقابتی کنونی مهندسی، این سؤال را از ابتدای تحصیل برای بسیاری از دانشجویان مطرح میکند که جدا از جدیت در خواندن درسها و ...ادامه |
||
آموزش اخلاق حرفهای هر چند مدت یکبار اخباری در مورد رفتار یا عملکرد نامناسب یا سوء استفادۀ شخصی در حرفههای پزشکی، حقوق و یا حرفههای دیگر، منتشر میشود. ...ادامه |
||
1394 | ||
... | ||
آموزش توسعۀ پایدار جمعیت جهان از 2 میلیارد سال 1930 میلادی به 4 میلیارد در سال 1975، 6 میلیارد در سال 2000 و بیش از 7 میلیارد در سال 2015 رسید. ...ادامه |
||
1393 | ||
آموزش مهندسی استاندارد گروه کاری یونسکو در مورد آموزش در قرن 21، در گزارشهایی که در سالهای 1996 و 1998 عرضه کرد، ضمن تأکید بر ...ادامه |
||
پیمانهای جهانی هم ارزی آموزش مهندسی در یکی دو دهه گذشته اقدامات متعددی جهت امضای موافقتنامههای دو یا چند جانبه و ایجاد پیمانهای بینالمللی در زمینه ارزشیابی آموزش مهندسی ...ادامه |
||
توسعه مهارتهای آموزشی اعضای هیأتعلمی هدف از ارائۀ یک درس چیست؟ دانشجویان ما پس از پایان درس چه باید بدانند یا قادر به انجام آن باشند؟ چه میزان گفتن، شنیدن، خواندن، نوشتن، ...ادامه |
||
........ | ||
1392 | ||
................... | ||
ارتقاء جایگاه تفکر خلاق در آموزش مهندسی تفکر، عملی ذهنی است و زمانی مطرح میگردد که انسان با مسئلهای مواجه است و خواستار حل آن است. در این هنگام، در ذهن تلاشی برای ...ادامه |
||
آموزش کار تیمی با پیچیدهتر شدن فرایندها و سیستمهای صنعتی، امروزه این گروهها هستند که به جای افراد، واحد کار در مؤسسات صنعتی بزرگ شدهاند. انتخاب گروه و ...ادامه |
||
آموزش مهارتهای ارتباطی ارتباط تنها انتقال ایدهها و اطلاعات از یک نقطه به نقطۀ دیگر نیست. بلکه ارسال اطلاعات و مفاهیم بهگونهای است که مخاطب بتواند آن را درک کند ...ادامه |
||
آموزش نگارش پیراسته
اگر سامان دادن یک پیغام را به ساختن یک دیوار تشبیه کنیم، شکل نهایی پیغام تنها به کلمات (یعنی آجرهای دیوار) بستگی ندارد، بلکه به نحوهای که آنها ...ادامه |
||
تدریس با پاورپوینت سخنرانی روشی سنتی برای آموزش، و عبارت از ایستادن در برابر دانشجویان و عرضۀ اطلاعاتی جهت یادگیری آنهاست. در دانشگاه، هدف سخنرانی ...ادامه |
||
1391 |
||
... | ||
آموزش مهندسی در ایران براساس مدارک موجود، ایران زمین زادگاه و محل پیدایش بسیاری از نوآوریها و اختراعات بوده و همچنین تعداد زیادی از اکتشافات علمی و فنی توسط ...ادامه |