درسنامه های دوره آموزشی ارتقای کیفیت آموزش مهندسی
دوره آموزشی
ارتقای کیفیت آموزش مهندسی
دو سؤال عمده در آموزش مهندسی ایران عبارتند از: کاستیهای برنامههای آموزش مهندسی کدامست؟ و چگونه میتوان با رفع این کاستیها کیفیت آموزش مهندسی را ارتقا داد؟ در چند دهه گذشته، برنامهریزی آموزش مهندسی کشور، به صورت متمرکز صورت گرفته است. در نتیجه، بخش قابل توجهی از نقاط قوت و ضعف برنامههای آموزشی مصوب، مشترک هستند. روش مناسب برای تعیین کارایی برنامههای آموزش مهندسی، ارزیابی آنها با توجه بهضوابط و ملاکهایی است که هماکنون برای تضمین کیفیت برنامههای آموزش مهندسی، در دیگر نقاط جهان، بهکارگرفته میشود. هدف این دوره آموزشی چند روزه، معرفی کاستیهای برنامههای آموزش مهندسی کشور و ارائه راهکارهای اجرایی برای برطرف کردن آنهاست. اجرای راهکارهای پیشنهادی قدمی مثبت برای گذر از کمیت به کیفیت در آموزش مهندسی ایران است. در نظر گرفتن این پیشنهادهای اصلاحی، گذر موفقیتآمیز در فرایند ارزشیابی برنامههای آموزش مهندسی را نیز تسهیل میکند. این دوره آموزشی به صورت مجازی و ترکیبی نیز عرضه میشود. برای کلیه جلسات این دوره، درسنامه مکتوب و درسگفتارهای ویدیوئی نیز تهیه شده است.
درسگفتارها
1. توسعه تواناییهای آیندهساز در دانشجویان
1-1. توسعه مهارتهای نرم
2. توسعه تواناییهای حرفهای آموزشگران
1-2. ارزیابی عملکرد آموزشی اساتید
2-2. توسعه مهارتهای آموزشی اساتید
3-2. ارتقاء توانایی دستیاران آموزشی
3. مدیریت آموزش مهندسی
1-3. مدیریت تعارضات در محیط آموزشی
2-3. مدیریت در آموزش عالی
3-3. مدیریت دانش در آموزش عالی
4. آموزش مهندسی
1-4. آموزش فنی و مهندسی در ایران
2-4. چالشهای پساکرونای آموزش مهندسی
3-4. کرسی یونسکو در آموزش مهندسی
فایل pdf معرفی درسگفتارهای دورۀ ارتقای کیفیت آموزش مهندسی