درسنامه های دوره آموزشی یاددهی و یادگیری
دوره آموزشی
یاددهی و یادگیری
در چند دهه اخیر، علم و هنر یاددهی و یادگیری (پداگوژی)، دستاوردهای مثبت زیادی داشته است. یافتههایی که یادگیری بهتر، عمیقتر و ماندگارتر را امکانپذیر ساخته است. این پیشرفتها ضرورت توسعه حرفهای آموزشگران را، در زمینههای مرتبط با آموزش، بیش از پیش ضروری ساخته است. اقناع صحیح فرایند یاددهی و یادگیری مستلزم پاسخگویی به پنج سؤال اساسی است: 1) آنچه مایلیم فراگیران بدانند؟ (دستاورد یادگیری)؛ 2) آنچه فراگیران نیاز دارند که به این خواسته برسند؟ (برنامه درسی)؛ 3) آن دسته فعالیتهایی که یادگیری را تسهیل میکند؟ (راهبردهای تدریس و یادگیری)؛ 4) روشهایی که فراگیران نشان خواهند داد که یاد گرفتهاند؟ (سنجش یادگیری)؛ و 5) روشهایی که مدرس خواهد فهمید که آموزش موفق بوده است؟ (کسب بازخورد از فراگیران). در این دوره وجوه مختلف فرایند یاددهی و یادگیری مورد بررسی قرار گرفته و روشهایی برای پاسخ به سؤالهای پنجگانه فوق، عرضه میشود. برنامه آموزش یاددهی یادگیری به صورت دو دوره 3 روزه (هر روز 2 کارگاه سه ساعته) برگزار میشود. شرکت در دوره دوم مستلزم گذراندن موفقیتآمیز دوره اول است. این دورهها به صورت مجازی و ترکیبی نیز عرضه میشوند. برای کلیه جلسات این دورهها کتاب درسی و درسگفتارهای ویدیویی نیز تهیه شده است. به کسانی که هر یک از این دورهها را با موفقیت، به پایان برسانند گواهینامه اهدا میشود. برای آگاهی از جزئیات برگزاری حضوری یا مجازی این دورهها، لطفاً با ما تماس بگیرید. ucee@ut.ac.ir
دوره آموزشی یاددهی یادگیری (سطح 1)
تدارک آموزش
- راهنمای دوره
- آموزش عالی و یادگیری
- سطوح یادگیری ذهنی
- تدارک هدفهای یادگیری
- دستاوردهای آموزش مهندسی
ساماندهی آموزش
سازوکار یادگیری
- نظریههای یادگیری
- سبکهای یادگیری
- روشهای یادگیری فعال 1
- روشهای یادگیری فعال 2
- روشهای یادگیری فعال 3
سنجش یادگیری
فایل pdf معرفی درسگفتارهای دوره یاددهی یادگیری (سطح 1)
دوره آموزشی یاددهی یادگیری (سطح 2)
طراحی آموزش
- طراحی فراگیر برای یادگیری (الف)
- طراحی فراگیر برای یادگیری (ب)
- برنامۀ درسی پنهان
- یادگیری خرد
- یادگیری بزرگسالان
تدریس موفق
- اصول تدریس خوب کارشناسی
- اصول آموزش هوشمندانه
- ویژگی بارز یک استاد موفق
- ارائه نوآورانه درس
- تجربههای تدریس
آموزش مهارتهای نرم
فایل pdf معرفی درسگفتارهای دوره یاددهی یادگیری (سطح 2)