دوره آموزشی توسعه مهارت های حرفه ای اعضای هیأت علمی در پردیس 2 دانشکده های فنی دانشگاه تهران برگزار شد. 96/7/27
تاریخ: ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
چهارمین و آخرین روز دوره آموزشی توسعه مهارتهای حرفهای اعضای هیأتعلمی با حضور 27 نفر از اعضای هیأتعلمی پردیس دانشکدههای فنی دانشگاه تهران در سالن شورای ساختمان مرکزی (واقع در خیابان کارگر شمالی)، برگزار شد. عناوین و محورهای مهم کارگاه در این روز به شرح زیر بود:
- ارزشیابی برنامههای آموزشی
- آموزش مهندسی استاندارد
- چالشهای آموزش مهندسی ایران
در پایان نیز گواهینامههای شرکت در کارگاه، به دو زبان فارسی و انگلیسی به شرکتکنندگان تقدیم شد.
تاریخ: ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
سومین روز دوره آموزشی توسعه مهارتهای حرفهای اعضای هیأتعلمی با حضور 23 نفر از اعضای هیأتعلمی پردیس دانشکدههای فنی دانشگاه تهران در سالن شورای ساختمان مرکزی (واقع در خیابان کارگر شمالی)، برگزار شد. در این روزاز برگزاری کارگاهها (صبح و بعدازظهر)، از شرکتکنندگان دعوت شد تا هر کدام در حدود 5 دقیقه، نمونهای از تدریس خود را راجع به عنوان درسی دلخواه ارائه دهند و پس از پایان هر تدریس کوتاه، آن تدریس مورد نقد و بررسی قرار گرفت. تدریس کوتاه بسیار مورد توجه بود و 19 نفر از ایشان در این فعالیت شرکت نمودند.
دومین روز دوره آموزشی توسعه مهارتهای حرفهای اعضای هیأتعلمی با حضور 25 نفر از اعضای هیأتعلمی پردیس دانشکدههای فنی دانشگاه تهران، طبق برنامه، در سالن شورای ساختمان مرکزی (واقع در خیابان کارگر شمالی)، برگزار شد. عناوین و محورهای مهم کارگاه در روز دوم به شرح زیر بود :
کارگاه صبح:
موضوع: سنجش دستاوردهای یادگیری:
- انواع آزمون کدامند؟
- چگونه یک آزمون معتبر تهیه کنیم؟
- کارایی انواع آزمون چقدر است؟
- روش مناسب نمره دادن چیست؟
کارگاه بعد از ظهر:
موضوع: تجربههای تدریس 1:
- اساتید موفق چگونه عمل کردهاند؟
- چه برداشتهایی میتوان از تجربیات تدریس اساتید پیشکسوت کرد؟
اولین روز دوره آموزشی توسعه مهارتهای حرفهای اعضای هیأتعلمی با حضور بیش از 20 نفر از اعضای هیأتعلمی پردیس دانشکدههای فنی دانشگاه تهران در سالن شورای ساختمان مرکزی (واقع در خیابان کارگر شمالی)، برگزار شد. این کارگاه آموزشی با سرپرستی ریاست کرسی، طبق برنامه ارائه شده از سوی ایشان در دو نوبت صبح و بعدازظهر به اجرا درآمد. رئوس مطالب مطرح شده در این کارگاه به شرح زیر است:
نوبت صبح:
موضوع: تدارک تدریس هدفدار:
- هدف از ارائه یک درس چیست؟
- دانشجویان پس از پایان درس چه باید بدانند یا قادر به انجام چه باشند؟
- چه فعالیتهایی برای دستیابی به این هدفها لازم است؟
نوبت بعد از ظهر:
موضوع: تدریس دانشجومحور:
- بهترین یادگیری چگونه حاصل میشود؟
- سبک یادگیری و تدریس کدامند؟
- آموزش دانشجومحور چیست؟
- یادگیری فعال یعنی چه و چگونه محقق میشود؟