پیشنهادهایی برای پژوهش (فنی)
پیشنهادهای استادان دانشکدگان فنی برای پژوهش در آموزش مهندسی
(پایاننامه کارشناسی ارشد)
......
دکتر شهره فاطمی (مهندسی شیمی)
- ارزیابی کارآموزی در دورۀ کارشناسی رشتههای مهندسی: وضعیت موجود، دستاوردهای آن و تدوین برنامههای بهبود کیفیت
- بررسی و ارزیابی گرایش طراحی فرایند در رشتههای مهندسی، و مقایسه دانشگاههای داخل و خارج، با هدف ارتقای کیفیت
- نقش زنان در آموزش مهندسی ایران: بررسی توانمندیها و چالشها در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری
- ارزیابی دورههای کارورزی در صنعت برای فارغالتحصیلان رشتههای مهندسی: چالشها و راهکارها
.....
دکتر علی کمندی (علوم مهندسی)
- آیندهپژوهی آموزش مهندسی با تکیه بر متاورس.
- انجام مطالعه تجربی (آزمایشهای تجربی) جهت بررسی فرایند یادگیری برنامهنویسی برای دانشجویان مهندسی.
- طراحی بسته آموزش تلفیقی برنامهنویسی
....
دکتر هادی امیری (علوم مهندسی)
- بررسی و تدوین الگو برای طراحی و راهاندازی یک بین رشتهای مهندسی جدید.
- بررسی تجربی سهم دروس مختلف پایه، اصلی و تخصصی در اثرگذاری شغل فارغالتحصیل مهندسی در یک رشتۀ نمونه.
- بررسی رویکرد جدید مهارتآموزی در مقایسه با دورههای دانشگاهی برای انجام فعالیتهای شغلی در سازمانها و صنایع مختلف.
- بررسی و ارزیابی نقش درس ریاضی مهندسی در تکمیل مفاهیم ریاضی مورد نیاز برای یک رشته مهندسی نمونه.
- ارتقای برند دانشگاهی با تکیه بر آموزش مهندسی در رشتههای مختلف فنی و مهندسی.
....
دکتر اکرم حسینیان (علوم مهندسی)
- آیندهپژوهی در آموزش مهندسی
- بررسی نقش علوم پایه در آموزش مهندسی
- بررسی ارتباط آموزش مهندسی با محیط زیست
- ارزیابی ظهور نگرش رویکرد بینرشتهای و فرارشتهای در اهداف راهبردی آموزش مهندسی
- نقش دروس مهارتی– آزمایشگاهی در آموزش مهندسی
- آموزش مهندسی با رویکرد کارآفرینی
....
دکتر احسان معانی (علوم مهندسی)
- بررسی آماری حوزههای بینرشتهای مهندسی، در دانشگاههای معتبر دنیا
- تأثیر آموزش مهندسی در توانمندسازی فارغالتحصیلان برای کارآفرینی
- بررسی و آنالیز بازار کار رشته مهندسی ورزش
....
دکتر سید محمود طاهری (علوم مهندسی)
- طراحی الگوی مطلوب برای سرفصل و آموزش احتمال و آمار مهندسی
- بررسی، ارزیابی و مقایسۀ آموزش احتمال و آمار مهندسی در دانشگاههای معتبر امریکا و اروپا با ایران
- بررسی و تحلیل آماری آموزش الکترونیکی دروس احتمال و آمار مهندسی، پس از همهگیری کووید-19
- بررسی سه رویکرد فراوانیگرا، بیزگرا و شاهدگرا در آموزش احتمال و آمار مهندسی
- بررسی و مقایسۀ دو رویکرد تمرکزگرا و تکثرگرا در آموزش دروس پایه، برای دانشجویان مهندسی
- محتوای مطلوب احتمال و آمار مهندسی برای مهندسی عمران و رشتههای مرتبط
- آسیبشناسی آموزش احتمال و آمار برای دانشجویان رشتههای مهندسی
- آیندهپژوهی در زمینۀ شیوههای آموزش مهندسی با تأکید بر آموزش احتمال مهندسی و/ یا آمار مهندسی
- کاربرد روشهای نوین محاسبات نرم و داده کاوی آموزش مهندسی
.....
دکتر گلناز جوزانی کهن (مهندسی معدن)
- آسیبشناسی آموزش مهندسی معدن در ایران و ارائه راهکارهایی برای ارتقای سطح آموزش
- بررسی آماری نقش آموزشهای تخصصی نظام مهندسی معدن ایران در توانمندسازی فارغالتحصیلان رشته مهندسی معدن
- بررسی چالشهای زنان فارغالتحصیل رشته مهندسی معدن و ارائه راهکارهای مناسب برای افزایش نقشآفرینی حرفهای زنان در معادن
- بررسی سهم دروس آزمایشگاهی- عملی در رشتههای مهندسی و بررسی کاربرد این دروس در هنگام اشتغال فارغالتحصیلان
- بررسی آماری نحوه تدریس درس زبان تخصصی در رشتههای مهندسی و ارائه راهکارهایی برای افزایش اثربخشی این درس
229 بازدید