کارگاه آموزشی
سازوکار تهیه منابع آموزشی
- هدف: آشنایی با روش طراحی و تهیه جزوۀ آموزشی، پاورپوینت و برنامههای آموزشی دیداری و شنیداری.
- سرفصلها: طراحی ساختار، بهکارگیری زبان مناسب، ویرایش و تولید منابع آموزشی مختلف؛ از جمله تدوین جزوه درسی، تهیه برنامۀ تدریس با پاورپوینت، طراحی و اجرای برنامههای آموزشی دیداری و شنیداری، ...
- مدرس: دکتر حسین معماریان
چکیده: اساتید با آغاز تدریس یک درس جدید معمولا با تنظیم یادداشتهای خود "جزوه درسی" آنرا تهیه میکنند و برای ارائه مطالب درسی در کلاس نیز معمولا برنامههای نمایش با پاورپوینت را سامان میدهند. امروزه تهیه منابع آموزشی برنامهریزی شده، هدفدار و خودآموز مورد توجه بسیار قرار گرفته است. تهیه یک منبع آموزشی که از طراحی بایسته، ساختاری استاندارد، زبانی پالایش یافته و چاپ و تولید مناسب برخوردار باشد، بازده آموزش را بهمراتب بالا میبرد. همین نکات در مورد یک برنامه نمایش پاورپوینت نیز صادق است. امروزه با گسترش آموزشهای برخط، تهیه برنامههای شنیداری (رادیویی، پادکست) و دیداری (تلویزیونی و تحت وب)، بهسرعت رو بهگسترش است. تهیه این برنامهها نیز در صورتی موفق خواهد بود که برنامهریزی شده، هدفدار و خودآموز باشند.